onsdag 6. juli 2011

Turkietmat

Maten i Turkiet... var GOD! Jisses. Jag hade inga förväntningar på nåt mer än att jag hoppades på en god kebab. Jag fick till och med 2 goda kebaber! Inte som hemma kan jag lova och absolut inte som norgekebaben (som jag menar inte borde klassas som kebab).
Annars är ju det turkiska brödet, stort som ett tennisrack, helt gudomligt. Med den turkiska tsazikin och tomatsalsan. Himmel.
Annan mat som vi åt - en underbar biff, som går rakt in på topp-tre listan över bästa köttet jag någonsin har smakat.
Turkisk pizza - varför envisas folk att beställa "vanlig" pizza i turkiet? de kan ju inte laga det? Nej, PIDE ska det ju va!
Underbar kycklinggryta, bakad i lerform i ugnen. Mwaahhh!
Och massa massa mer! Vågen åkte upp ett par kilo, men det var det så värt. Kan ju erkänna att det slank ner en god del ö och drinkar oxå. Nackdelen med att åka till charterland är att de inte kan enkla drinkar, rom och cola - vad är det liksom? Men "sexy orgasm nude on the beach" kan de göra men ögonbindel på... Johanna kämpade i 10 minuter för att få en vodca sodawater.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar