onsdag 6. juli 2011

Skärselden varje morgon




Just nu är det semester. För några. Inte för mig. Än. Detta med semestertider betyder att allt i huset här är stängt. Kiosken och bägge kaffebarerna har tagit semester och lämnat mig med ett val kvar på hur jag ska få min latte. (tro inte jag sitter här själv på jobbet och dricker bryggkaffe, nån måtta får det vara i misären när man är själv). Jo latten, för att nu få tag i detta, måste jag nu gå till Godt Bröd. Dvs Oslos bästa bageri. Det luktar himelsk och ser ut som en äng gjord av bullar och bröd när man kommer in där. Och jag får nästan en vilja att börja lita på folk som bakar surdegsbröd.
Vad är då dilemmat tänker du. Jo, innan jag visste att jag skulle in i djävulens håla varje dagför att få tag i mitt kaffe, beslutade jag mig för att gå på en LCHF diet. (Turkietkilorna måste bort. Bort sa jag!) Tjo. No carbs på mig. Lätt är det inte och jag hör hur kanelsnurrorna skriker åt mig där de ligger "take me home" "take me home" för att inte tala om russinbullarna som jag lovar , rullar ur disken och efter mig ut på gatan när jag äntligen kommit mig ut... 

Vem sjutton kan motstå det här liksom??

 Ps. jag litar inte folk som går på diet heller ;)

1 kommentar:

  1. dude- du er flott som du er- spis rullende(rullede) boller med god samvittighet! :) og jeg like at du like at jeg kom innom i dag !:) var topp å se deg igjen stooor klemz og koz og staz! haha! tata!:) r

    SvarSlett